Naslovna Zdravlje Predmenstrualni sindrom ( PMS) – Najčešći simptomi i kako ih ublažiti

Predmenstrualni sindrom ( PMS) – Najčešći simptomi i kako ih ublažiti

0
2579
predmenstrualni sindrom

Sledi detaljan vodič kroz predmenstrualni sindrom ( PMS) sa kojim se suočava svaka žena. Šta se dešava sa našim telom i emocijama u ovom periodu, koji su najčešći simptomi PMS-a i kako ih ublažiti?

 PMS uzroci

Svi znamo koliko je teško nositi se sa „onim danima u mesecu“, kada nam raspoloženje stalno varira. Najmanja sitnica može da nas iznervira pa čak i rasplače. Osećamo očajničku potrebu za slatkišima ili za slanom hranom. Naše telo se takođe menja. Pre svega grudi koje počinju da rastu. Sve ove promene kroz koje prolazimo zovu se predmenstrualni sindrom ili PMS.

Kada dobijete menstruaciju prolazite kroz nekoliko faza, a jedna od njih je i PMS. Primetićete da menstruacija utiče na vaše fizičko, psihičko stanje i na ponašanje. Ove promene se javljaju nedelju do dve pre menstruacije i nestaju ubrzo nakon početka menstruacije. Sledi detaljan vodič kroz sve faze menstrualnog ciklusa koji nam može pomoći da kontrolišemo svoje emocije, da jedemo pravu hranu od koje nećemo imati bolove i slični podaci.

Predmenstrualni sindrom – Najčešći znaci i simptomi

 potreba za slatkisima
Većina žena iskusi barem po jedan simptom PMS-a svakog meseca, simptomi se razlikuju od osobe do osobe i uglavnom se menjaju sa godinama. Jedan od načina da otkrijete ove simptome jeste da postavite sebi pitanja: Da li ove promene ometaju moj svakodnevni život? Da li izazivaju probleme na poslu ili kod kuće sa porodicom i prijateljima? Ako ste odgovorili potvrdno onda možda patite od PMS-a. Postoje dve vrste simtoma o kojima pričamo u nastavku.

Prvo, razmotrite emocionalne simptome

  • Anksioznost ili stres
  • Promena raspoloženja i depresija
  • Iznenadan plač bez ikakvog razloga
  • Nerviranje i bes
  • Promene u apetitu i žudnja za hranom
  • Problemi sa spavanjem( nesanica)
  • Potreba za samoćom
  • Nemogućnost koncentracije.

Drugo, hajde da razgovaramo o fizičkim simptomima

 bolovi u ledjima

  • Bol u mišićima ili zglobovima
  • Migrena
  • Povećanje telesne težine koja je povezana sa zadržavanjem tečnosti u organizmu
  • Posledica predhodnog simptoma je osećaj nadutosti
  • Oticanje dojki
  • Pojava akni i bubuljica
  • Zatvor ili dijareja.

Šta je uzrok PMS-a?

 suplementi
Neki ljudi veruju da je PMS izmišljen i da lekari ne mogu tačno da utvrde njegov uzrok. Međutim, dokazano je da se javlja kao posledica hormonalnih ili hemijskih promena u našem organizmu tokom perioda menstruacije. Simptomi PMS se mogu javiti ili pogoršati tokom sledećih uzroka:

  • Ako ste strastveni pušač
  • Ako ste pod velikim psihološkim pritiskom
  • Niste dovoljno fizički aktivni
  • Ne spavate dovoljno
  • Konzumirate puno slane hrane, crvenog mesa i šećera
  • Patite od depresije
  • Žene koje imaju druge zdravstvene probleme kao što su migrena, astma ili alergije mogu da uvide da se njihovi simptomi pogoršavaju pre menstruacije.

Šta mogu učiniti da kontrolišem simptome PMS-a?

Čak i ako predmenstrualni sindrom ne može u potpunosti da se otkloni ipak postoje načini kako se mogu kontrolisati i ublažiti njegovi simptomi.

Saveti i trikovi koji ublažavaju predmenstrualni sindrom

  • 30 minuta fizičke aktivnosti( vežbanja) dnevno
  • Jedite hranjive namirnice kao što su žitarice, voće i povrće
  • Pokušajte da unesete dovoljno kalcijuma iz hrane ( mlečni proizvodi, zeleno lisnato povrće, losos)
  • Što je više moguće izbegavajte so i kofein
  • Smanjite pušenje ako ste pušač
  • Dovoljno spavajte
  • Radite na smanjenju nivoa stresa
  • Neke žene dopunjuju svoju ishranu vitaminima kao što su folna kiselina, magnezijum, vitamin B6, vitamin E, kalcijum i vitamin D. Ako želite da uzimate vitamine ili suplemente prvo se konsultujte sa svojim lekarom da biste bili sigurni da su bezbedni za vas.

Kada se treba obratiti lekaru?

 predmenstrualni sindrom nervoza
Ako ne možete da upravljate svojim PMS-om i verujete da ometa vaše zdravlje i svakodnevne aktivnosti, kao i ako simptomi variraju s’vremena na vreme, trebalo bi da posetite lekara. Nekim ženama se raspoloženje dramatično menja, neke imaju čak i samoubilačke nagone, a druge doživljavaju fizičke simptome kao što su iscrpljenost i ekstremni umor.

Predmenstrualni sindrom i hrana koja vam može pomoći da ublažite simptome

 zdrava hrana predmenstrualni sindrom

  • Grčki jogurt zato što je odličan izvor kalcijuma
  • Losos jer je jedan od najboljih izvora vitamina D i B6 koji mogu pomoći da se smanje bolovi u dojkama. Ako ne volite losos onda umesto toga možete jesti skušu ili sardinu. Ako niste ljubitelj ove ribe uopšte onda samo pijte mleko.
  • Brokoli su na vrhu liste povrća koje ublažavaju PMS simptome zbog velikog sadržaja hranjivih materija
  • Jaja su takođe bitna jer su bogata vitaminima D i B6
  • Kikiriki puter jer sadrži u velikim količinama magnezijum i vitamin B6. Magnezijum pomaže u regulaciji serotonina, hormona koji vam pomaže da se osećate srečnim
  • Banane su bogate vitaminom B6 i kalijumom što vam može pomoći da izbegnete zadržavanje vode i osećaj nadutosti.Ozbiljni nedostatak kalijuma može izazvati grčeve u mišićima što je poslednja stvar koju želimo! Jedna banana će nadoknaditi kalijum koji se izgubi tokom jednog do dva sata vežbanja. Ako ne volite banane, pomorandže su dobra zamena.
  • Čaj od kamilice sadrži jedinjenja koja mogu da smanje jačinu menstrualnih grčeva i da ublaže anksioznost i nervozu koju hormoni mogu da izazovu u damina koji predhode menstruaciji.

Zaključak. Što više unosite esencijalnih vitamina i minerala, zatim vežbajte i pronađite način da se oslobodite sakupljenog stresa. To je jedini način da ublažite simptome PMS-a ili možda da ih se potpuno oslobodite.